Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων

Επιλέγοντας τον σωστό συνεργάτη
Επιλέγοντας τον σωστό συνεργάτη
5 Ιανουαρίου 2017
Θέλω να βγάλω λεφτά από το… Internet
5 Ιανουαρίου 2017
Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων
Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων

Χρειάζεται να την πληρώσω ή θα την «πληρώσω»;

Οι σοβαρές εταιρίες, στις προσφορές που δίνουν για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop (οι οποίες προσφορές θα πρέπει να είναι πάντα γραπτές, αναλυτικές, πλήρως κατανοητές και φυσικά υπογεγραμμένες και από τις δύο πλευρές), έχουν και μια υπηρεσία για ετήσια τεχνική υποστήριξη.

Πολλοί πελάτες, για χάριν «οικονομίας» αμφισβητούν τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ενώ κάποιες φορές επιλέγουν να μην την αποκτήσουν.

Τι πραγματικά σημαίνει όμως η Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων και πόσο αναγκαία είναι;

Keep up to date! (aka Ενημερώσεις)

Η σπουδαιότερη ανάγκη που (πρέπει να) καλύπτει μια σωστή παροχή Τεχνικής Υποστήριξης είναι οι ενημερώσεις της πλατφόρμας, με την οποία έχει υλοποιηθεί η Ιστοσελίδα μας ή το Ηλεκτρονικό μας Κατάστημα (e-shop).

Ανεξάρτητα αν είναι πλατφόρμα ανοικτού κώδικα (open source) ή tailor made, θα πρέπει να ενημερώνεται όποτε βγαίνουν σημαντικές αναβαθμίσεις, με κυριότερο στόχο την ασφάλεια και δευτερευόντως την ομαλή λειτουργία της ιστοσελίδας.

Ειδικά τα θέματα ασφαλείας είναι το πιο κρίσιμο σημείο, τόσο για τις Ιστοσελίδες, πόσο δε για τα Ηλεκτρονικά Καταστήματα (e-shops) στα οποία έχουμε καταχωρημένα τα στοιχεία των πελατών μας, τις παραγγελίες μας και πολλά άλλα κρίσιμα δεδομένα.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται κατά τη διάρκεια των ενημερώσεων το πόσο μπορεί να επηρεάζονται διάφορα modules και plugins που έχουν εγκατασταθεί ή τροποποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες σας.

Τα ίδια τα modules και plugins βγάζουν δικές τους, ξεχωριστές ενημερώσεις, οι οποίες φυσικά και πρέπει να εγκαθίστανται άμεσα, εφόσον έχει ελεγχθεί η λειτουργία τους.
Για τους παραπάνω λόγους, οι ενημερώσεις δεν είναι μια απλή διαδικασία που απλά πατάς ένα κουμπάκι που γράφει update, αλλά μια ολοκληρωμένη διαδικασία όπου θα πρέπει πρώτα να ελεγχθεί σε τοπικό περιβάλλον, πριν ανέβει στην ιστοσελίδα σας.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, αυτή είναι μια εξειδικευμένη και χρονοβόρα διαδικασία, η οποία όμως είναι πολύ κρίσιμη και αναγκαία, για την ομαλή και κυρίως ασφαλή λειτουργία της ιστοσελίδας ή του ηλεκτρονικού καταστήματός σας.

Η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα των έγκαιρων αναβαθμίσεων τόσο της πλατφόρμας, όσο και των modules και plugins, γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν μάθετε ότι αν δεν ενημερωθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν βγει πολλές νέες ενημερώσεις (χωρίς να έχουν εγκατασταθεί στην ιστοσελίδα σας).

Τότε έρχεται κάποια στιγμή που δεν μπορούν πλέον να γίνουν μαζικά ή έστω σταδιακά οι αναβαθμίσεις και οι επιλογές σας είναι οι εξής δύο: είτε να μείνει η ιστοσελίδα σας για πάντα ανενημέρωτη (με ότι αυτό σημαίνει σε κινδύνους!), είτε να χρειαστεί να στηθεί από την αρχή, (με ότι αυτό σημαίνει σε κόστος!)

If there’s something strange in your neighborhood! Who you gonna call?

Ghostbusters! Έτσι έλεγε το ομώνυμο soundtrack της πολύ επιτυχημένης ταινίας των ‘80s!

Εσείς ποιόν θα καλέσετε όταν χρειαστείτε βοήθεια για τη διαχείριση της ιστοσελίδας ή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος;

Μια ολοκληρωμένη Υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων (e-shops), θα πρέπει να περιλαμβάνει και την παροχή Τηλεφωνικής Τεχνικής Υποστήριξης, καθώς και απομακρυσμένης Τεχνικής Υποστήριξης (π.χ. μέσω Remote Desktop Applications όπως TeamViewer κ.ά.)

Είναι πολύ σημαντικό να μπορείτε να εξυπηρετηθείτε άμεσα και ουσιαστικά μέσω τηλεφώνου, από σταθερό προσωπικό το οποίο θα γνωρίζει ακριβώς την περίπτωσή σας και όχι από πολύπλοκα και απρόσωπα τηλεφωνικά κέντρα (call centers), με πολύωρες αναμονές, όπου κάθε φορά πρέπει να εξηγείτε από την αρχή το πρόβλημά σας.

Πολύ σημαντικό είναι το ωράριο της διαθεσιμότητας της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Αν η επιχείρησή σας είναι ανοικτή και απογεύματα ή Σαββατοκύριακα, ρωτήστε αν υπάρχει η δυνατότητα να εξυπηρετήστε και αυτές τις ώρες και ημέρες.

Γιατί το (επείγον) πρόβλημα δε θα ρωτήσει ποιες ημέρες και ώρες είναι διαθέσιμη η Τεχνική σας Υποστήριξη για να εμφανιστεί!

Εν κατακλείδι, η Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων (e-shops) είναι μια πολύ σοβαρή, κρίσιμη και φυσικά αναγκαία υπηρεσία (εφόσον γίνεται σωστά από επαγγελματίες) και δε μπορεί επ’ ουδενί να παραληφθεί ή να ακυρωθεί, ιδιαίτερα για θέματα «οικονομίας», καθώς το κόστος για την αποκατάσταση των ζημιών που (είναι σίγουρο ότι) θα προκληθούν, είναι πολλαπλάσιο από αυτό που πιστεύετε ότι θα εξοικονομηθεί.