Επιτυχημένο Eshop

Δυναμικές ή Στατικές Ιστοσελίδες;
Δυναμικές ή Στατικές Ιστοσελίδες;
5 Ιανουαρίου 2017
Τι είναι το Responsive Web Design
5 Ιανουαρίου 2017
Επιτυχημένο Eshop
Επιτυχημένο Eshop

Ωραία! Αποφάσισα να δημιουργήσω το δικό μου ηλεκτρονικό κατάστημα. Και τώρα τι; Πως θα το κάνω; Σε ποιον να απευθυνθώ; Πώς θα μαζέψω πελάτες; Πώς θα με μάθουν; Ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.

Πάρα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούνται και αφήνονται στην τύχη τους. Αν κάτι το αφήσεις, θα σε αφήσει και αυτό.

Μην ξεχνάτε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μία προέκταση της επιχείρησης σας. Αν κλείνατε την επιχείρηση σας για μία εβδομάδα θα απαιτούσατε να έχετε έσοδα;

Στον παρακάτω οδηγό επιβίωσης θα δείτε τρόπους για να μπορέσετε να κάνετε το ηλεκτρονικό κατάστημά σας να «πουλάει».

1. Επαγγελματική εμφάνιση

Αφήστε κάποιον επαγγελματία να δημιουργήσει την ηλεκτρονική σας παρουσία στο διαδίκτυο και μην προσπαθήσετε να το κάνετε μόνοι σας.

Κάποιος με τεχνογνωσία θα σας καθοδηγήσει με τα σωστά βήματα και θα δημιουργήσει μία αισθητικά άρτια ιστοσελίδα που θα προσελκύει τους υποψήφιους πελάτες.

Αλήθεια θα ψωνίζατε από ένα κατάστημα που δεν θα ενέπνεε την προσωπική σας αισθητική;

2. Εύκολη στη χρήση ιστοσελίδα

Όλοι οι χρήστες του διαδικτύου οι οποίοι παραγγέλλουν προϊόντα on-line, το κάνουν κυρίως λόγω της ευκολίας και της ποικιλίας που προσφέρει αυτή η μέθοδος.

Γι’ αυτό το λόγο, η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι εύκολη στη χρήση και οι επισκέπτες θα πρέπει να είναι σε θέση να βρίσκουν και να παραγγέλνουν τα προϊόντα που επιθυμούν εύκολα και γρήγορα.

Βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία της παραγγελίας είναι απλή και κατανοητή.

Όπως ένα συμβατικό κατάστημα, έτσι και το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένο και οργανωμένο.

3. Καλά δομημένο περιεχόμενο

Κατηγοριοποιήστε τα προϊόντα σας με πολλαπλούς τρόπους ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση σε αυτά από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Κατατάξτε τα προϊόντα σας ανά μάρκα, μέγεθος, χρώμα βάρος, ηλικιακή ομάδα, φύλλο.

Προσθέστε πολλαπλά φίλτρα αναζήτησης ώστε να περιορίζετε τα αποτελέσματα.

Χρησιμοποιήστε πεδίο αναζήτησης ώστε ο χρήστης να μπορεί να αναζητάει ακριβώς αυτό που θέλει.

Σε κάθε προϊόν φροντίστε να έχετε ποιοτικά άριστες εικόνες και πολύ καλή περιγραφή.

Η εμφάνιση σχετικών προϊόντων κρίνεται απαραίτητη.

Ποτέ δεν ξέρετε από που μπορεί να έρθει η επόμενη πώληση.

4. Ανανέωση

Αν θέλετε οι επισκέπτες σας να επιστρέψουν στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας, θα πρέπει να το ανανεώνετε συχνά.

Η προσθήκη νέων προϊόντων, οι ειδικές προσφορές, η ανανέωση των κειμένων σας και η προσθήκη νέων φωτογραφιών δείχνουν κινητικότητα και δραστηριότητα του eshop σας.

Άλλωστε ο καθένας θέλει μια ανανέωση και κάτι διαφορετικό από την τελευταία του επίσκεψη.

5. Μέθοδοι πληρωμής και αποστολής

Φροντίστε να έχετε μεθόδους πληρωμής και αποστολής που θα εξυπηρετούν κάθε ανάγκη.

Για τις πληρωμές προτιμήστε πιστωτική κάρτα, αντικαταβολή, κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, ακόμα και πληρωμή από το φυσικό κατάστημα κατά την παραλαβή.

Για τις αποστολές καλό είναι να έχετε δωρεάν αποστολή πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό παραγγελίας.

Δώστε τη δυνατότητα στους μελλοντικούς πελάτες σας να επιλέξουν ταχυδρομείο, κούριερ ή ακόμα και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα.

6. Προώθηση

Αν δεν προωθήσετε το ηλεκτρονικό κατάστημα σας, το πιο πιθανό είναι να μην έχετε πολύ κίνηση και κατά συνέπεια λίγες πωλήσεις.

Μόλις «ανεβάζουμε» το νέο μας ηλεκτρονικό κατάστημα σίγουρα θέλουμε να αρχίσουν οι επισκέψεις το συντομότερο δυνατό.

Η διαφήμιση μέσω του Google Adwords και του Facebook, είναι δύο από τις πρώτες λύσεις που σας προτείνουμε και έχουν άμεσα αποτελέσματα.

Μόλις αρχίσει η κίνηση μπορείτε να διοργανώνεται διαγωνισμούς με κάποιο δώρο και να προσφέρετε εκπτωτικά κουπόνια.

Παράλληλα άλλες λύσεις είναι τα διαφημιστικά banners σε άλλες ιστοσελίδες, τα διαφημιστικά μηνύματα σε διάφορα φόρουμ, η αποστολή ενημερωτικών δελτίων (newsletters) και η χρήση των κοινωνικών δικτύων.

Όλα αυτά θα οδηγήσουν στη σταδιακή αύξηση του αριθμού των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας.

7. Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης

Χρησιμοποιήστε το SEO ως εργαλείο για την καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Η επένδυση στο SEO είναι κάτι που δεν έχει άμεσα αποτελέσματα αλλά με την πάροδο του χρόνου σίγουρα θα σας αποζημιώσει.

8. Προσωποποίηση του καταστήματος

Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πρέπει να είναι κάτι απρόσωπο.

Θα πρέπει να υπάρχει διαδραστικότητα μεταξύ των χρηστών και του υπεύθυνου του καταστήματος όπου αυτό είναι απαραίτητο (σχόλια, Facebook, Twitter, email κ.λ.π.).

Ενεργοποιήστε το μηχανισμό κριτικών στα προϊόντα.

Δώστε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να σχολιάσουν τα προϊόντα.

Πάντα να απαντάτε στα σχόλια ακόμα και αν είναι αρνητικά.

Προσπαθήστε να εξηγήσετε τυχόν σφάλματα ή παρερμηνείες με όμορφο και ευγενικό τρόπο.

Αναπάντητα αιτήματα σημαίνει εγκατάλειψη, αδιαφορία και κατά συνέπεια χάσιμο των πελατών.

9. Γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση

Όταν ο πελάτης παραγγέλνει κάτι on-line το θέλει το συντομότερο δυνατόν.

Φροντίστε, να έχετε σταθερη ώρα συλλογής των αποστολών από την εταιρία ταχυμεταφορών που συνεργάζεστε και ενημερώστε σχετικά τους πελάτες σας πριν την αγορά (π.χ. για παραγγελίες που θα ολοκληρωθούν μέχρι 15:00, η παράδοση θα γίνει την επόμενη ημέρα).

Σιγουρευτείτε ότι έχετε συσκευάσει τα σωστά προϊόντα ώστε να μειώσετε τις πιθανότητες επιστροφής.

Αν σε μία παραγγελία υπάρχει κάτι ασαφές, μη διστάσετε να έρθετε σε επικοινωνία με τον πελάτη.

10. Σύγχρονα Εργαλεία

Η λειτουργικότητα και η χρηστικότητα των σύγχρονων eshop, απαιτεί πλέον την ανάπτυξη χρήσιμων εργαλείων, τόσο για τους επισκέπτες – πελάτες, όσο και για τους ίδιους τους ιδιοκτήτες.

Ενδεικτικά, μερικά εργαλεία τέτοια είναι:

  • η online διασύνδεση με την εταιρία / τις εταιρίες ταχυμεταφορών, ώστε να υπάρχει ακριβής ενημέρωση και σε πραγματικό χρόνο για το κόστος των μεταφορικών και την πορεία της αποστολής
  • η online διασύνδεση με το σύστημα μηχανογράφησης (ERP) της επιχείρησης, ώστε να ενημερώνονται τα αποθέματα σε πραγματικό χρόνο.

11. Όροι χρήσης

Δημιουργήστε σελίδες με τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας, τους τρόπους πληρωμών και αποστολών, την πολιτική επιστροφών και επιστροφής χρημάτων και μία σελίδα επικοινωνίας.

Φροντίστε τα στοιχεία επικοινωνίας του ηλεκτρονικού καταστήματος να βρίσκονται σε εμφανές σημείο σε όλες τις επιμέρους σελίδες.

Γιατί οι καλοί λογαριασμοί κάνουν και τους καλούς φίλους (πελάτες).