Επιλέγοντας τον σωστό συνεργάτη

Content Implementation / Περιεχόμενο Ιστοσελίδων
5 Ιανουαρίου 2017
Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων
Τεχνική Υποστήριξη Ιστοσελίδων και Ηλεκτρονικών Καταστημάτων
5 Ιανουαρίου 2017
Επιλέγοντας τον σωστό συνεργάτη
Επιλέγοντας τον σωστό συνεργάτη

Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους!

Άλλη μια σοφή παροιμία, η οποία τείνει να εξαλειφθεί από τους φρενήρεις ρυθμούς που προσπαθούν κάποιοι να «κλείσουν» νέες πωλήσεις.

Σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν οι σωστοί επαγγελματίες, καθώς και οι «αλεξιπτωτιστές» (στην καλύτερη περίπτωση).

Δεν είναι λίγες οι φορές που χρειάστηκε να «επουλώσουμε» τις πληγές «τσουρουφλισμένων» πελατών μας, από τραγική επιλογή «επαγγελματιών», στους οποίους ανέθεσαν την κατασκευή της ιστοσελίδας τους.

Έχουμε ξεχωρίσει δύο βασικά χαρακτηριστικά κακής προσέγγισης πελατών, με σκοπό το κλείσιμο της δουλειάς με «κάθε κόστος», το οποίο πάντα το πληρώνει ο πελάτης, τις περισσότερες φορές πολλαπλάσιο.

1. Προσέγγιση με το στυλ «Τα κάνω όλα και μη σε νοιάζει»

Είναι οι «επαγγελματίες» που υπόσχονται κυριολεκτικά… λαγούς με πετραχήλια. Τάζουν μεγάλα και απαιτητικά έργα, πρώτη θέση στις μηχανές αναζήτησης, παρουσία στα social media… οικόπεδο στο Ζούμπερι και μια κρουαζιέρα δώρο. Και όλα αυτά, σχεδόν τσάμπα.

Το μόνο που θα είναι τσάμπα σε αυτή την περίπτωση, θα είναι τα χρήματα και ο χρόνος που θα σπαταλήσετε όσο θα «συνεργάζεστε» μαζί τους.

2. Προσέγγιση με το στυλ «Αυτό θα κάνεις, εμένα να ακούς, είναι το καλύτερο»

Είναι οι «επαγγελματίες» οι οποίοι θα προσπαθήσουν να σας οδηγήσουν σε συγκεκριμένο τρόπο υλοποίησης του project σας, γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζουν άλλους τρόπους υλοποίησης. Και μακάρι να πέσετε και σε περίπτωση που γνωρίζουν άριστα (ή έστω πολύ καλά) αυτό που σας προτείνουν.

Υπάρχουν πολλές καταγεγραμμένες περιπτώσεις στις οποίες παρ’ όλο που οδήγησαν τον πελάτη σε συγκεκριμένη υλοποίηση, δεν κατάφεραν να του παρέχουν ολοκληρωμένες και επαγγελματικές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα … σωστά μαντέψατε, να πάνε χαμένα τα χρήματα και ο χρόνος που θα σπαταλήσετε όσο θα «συνεργάζεστε» μαζί τους.

Πώς να διαλέξω τον κατάλληλο συνεργάτη για την κατασκευή της Ιστοσελίδας μου;

Υπάρχουν μερικά tips τα οποία αν τα ακολουθήσετε ελαχιστοποιείτε, έως μηδενίζετε, τις πιθανότητες να σας εκμεταλλευτούν οι διάφοροι «επαγγελματίες» του χώρου.

1. Συστάσεις

Κάντε την έρευνα αγορά σας σε επαγγελματίες (χωρίς εισαγωγικά αυτή τη φορά) τους οποίους σας έχουν συστήσει φίλοι και γνωστοί, οι οποίοι έχουν συνεργαστεί μαζί τους.

Ρωτήστε τον πελάτη – γνωστό σας πως ήταν όλη η συμπεριφορά του επαγγελματία από την αρχική προσέγγιση, μέχρι το after sales service.

2. Δείτε την ιστοσελίδα τους

Μπορεί να ισχύει η παροιμία «του τσαγκάρη το παπούτσι, είναι πάντα τρύπιο», αλλά κακά τα ψέματα, η πρώτη εικόνα μιας επιχείρησης είναι αυτό που (θα πρέπει) να μας προϊδεάσει σε μεγάλο βαθμό για την ποιότητά της.

Όπως θα μας έκανε ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση αν μπαίναμε σε ένα γραφείο ή ένα κατάστημα που είναι βρώμικο και ακατάστατο, έτσι θα πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα αν η ιστοσελίδα αυτού που…φτιάχνει ιστοσελίδες είναι παλιά, κακοσχεδιασμένη, δυσλειτουργική και πολλά άλλα.

Μπορεί να μην είστε ειδικοί, ώστε να μπορείτε να καταλάβετε πλήρως όλα τα παραπάνω, αλλά τα στοιχειώδη (εμφάνιση, λειτουργικότητα, ύφος κειμένων κλπ) είναι εύκολο να τα αντιληφθείτε.

3. Δείτε τα έργα τους

Οι περισσότεροι «επαγγελματίες» έχουν μια σελίδα με το Portfolio τους, στην οποία συνήθως έχουν ένα screenshot με το web site του πελάτη τους και link σε αυτό. Χωρίς καμία άλλη πληροφορία για το έργο (τι τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί, πότε έχει κατασκευαστεί, τι εργασίες έχουν γίνει κλπ)

Σε περίπτωση που έχουν περισσότερες πληροφορίες, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τους πελάτες τους και να ρωτήσετε ευγενικά και διακριτικά πληροφορίες για τη συνεργασία τους με την εταιρία.

Πολύ σημαντικό σε αυτή την κατηγορία, είναι να έχουν υλοποιήσει και να έχουν εμπειρία σε περιπτώσεις ακριβώς όπως αυτές που θέλετε εσείς.

Για παράδειγμα, αν θέλετε να φτιάξετε ένα e-shop, το οποίο να έχει πολλά χρήσιμα διαδραστικά «καλούδια» όπως γεφύρωση με το λογιστικό σας πρόγραμμα, με την εταιρία courier κλπ και σας υπόσχονται ότι το έχουν ξανά υλοποιήσει, να ζητήσετε να δείτε σε ποιον πελάτη τους, καθώς και να δείτε demo λειτουργία της υλοποίησής τους.

4. Γραπτές Προσφορές

Δεν είναι τυχαία η έκφραση «τα γραπτά μένουν». Όπως είπαμε και πιο πάνω, στην προσπάθειά τους κάποιοι να πουλήσουν, τάζουν λαγούς με πετραχήλια.

Ζητήστε όσα σας υποσχεθούν γραπτώς και αναλυτικά, χωρίς βαρύγδουπες τεχνικές αναλύσεις και όρους που δεν καταλαβαίνετε πρωτίστως εσείς.

Σε μια (σωστή) γραπτή προσφορά, πρέπει να περιγράφονται επακριβώς όλα όσα συμφωνηθούν, τόσο σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και σε χρονοδιαγράμματα, αλλά και όρους πληρωμής.

Πολύ σημαντικό είναι να αναγράφονται και οι ρήτρες που θα σας εξασφαλίζουν σε περίπτωση που αθετηθούν τα αναγραφόμενα, είτε αφορούν τις υπηρεσίες, είτε την κοστολόγηση, είτε τα χρονοδιαγράμματα.

Μια άλλη σημαντική χρησιμότητα της γραπτής προσφοράς, είναι ότι μπορείτε να τη συγκρίνετε εύκολα με τις άλλες προσφορές που θα συγκεντρώσετε.

Με αυτό τον τρόπο δε θα πέσετε θύμα περιπτώσεων που θα σας πουν «έλα μωρέ, αυτό θα στο έκανε και ο ανιψιός μου που είναι μαθητής γυμνασίου».